Your browser does not support JavaScript!


Projekt Redcap - vznik Fordu Transit

Na začátku 60. let působila Ford v Evropě prostřednictvím dvou samostatných divizí: britské a německé. Obě měly své vlastní plány na nástupce stávajících modelů, což vedlo k vnitřní konkurenci. Ve Spojeném království byl již v běhu projekt Thames 800E, zatímco Němci se zaměřovali na svá řešení. Na přelomu let 1961 a 1962 však Henry Ford II, znepokojený směrem, kterým se Ford v Evropě ubíral, zahájil společný projekt.

Projekt Redcap

Iniciativa z centrály Fordu v USA se vyvinula v rozhodnutí pro společný podnik nazvaný "Common Van." Tento projekt, později nazvaný "Projekt Redcap," měl za cíl spojit úsilí britské a německé divize Fordu k vytvoření univerzálního modelu dodávky. Ačkoli počáteční spolupráce mezi týmy inženýrů narážela na obtíže kvůli kulturním rozdílům, díky Edu Baumgartnerovi z USA byly tyto problémy překonány.

Klíčové předpoklady projektu

Jedním z hlavních cílů nového modelu byla jeho všestrannost. Vozidlo mělo být odolné, spolehlivé, prostorné, pohodlné, ekonomické a snadno udržovatelné. Konstrukce vozu musela splňovat širokou škálu aplikací, což vyžadovalo promyšlený návrh od základu. Důležitým aspektem byla také snadná údržba, zajištěná umístěním motoru vpředu.

Inovativní konstrukční řešení

Transit se ovládal podobně jako osobní automobily. Inženýři začali s čistým listem papíru, což umožnilo vytvořit model, který odpovídal současným požadavkům. Bylo zavedeno mnoho inovativních řešení, jako přední zavěšení na nosníku a použití nových motorů V4, které měly minimalizovat délku přední části vozidla.

Prototypy a testy

První prototypy byly založeny na existujících modelech, jako Bedford CA a Thames 400E. Tyto prototypy umožňovaly testování nových komponentů a motorů. První cílový prototyp se objevil v lednu 1964, přičemž britští designéři provedli úpravy, jako zvýšení předních světlometů a změnu mřížky chladiče. Tehdy nikdo nečekal, jak daleko se design Fordu Transit vyvine, což dokládá mřížka trail Ford Transit.

Intenzivní testy

Prototypy prošly rozsáhlými testy po celém světě, aby byla zajištěna jejich spolehlivost za různých podmínek. Testy zahrnovaly jízdu po dálnicích, štěrkových cestách, testy ve větrném tunelu a v extrémních klimatických podmínkách, jako jsou zimy ve Finsku a letní horka v Portugalsku.

Uvedení na trh

Původně byl projekt nazýván Redcap, ale nakonec se ujal název "Transit," převzatý z modelu Taunus Transit. Vozidlo mělo být vyráběno ve dvou délkách s možností různých karoserií. Ford Transit rychle získal uznání pro svou všestrannost, odolnost a inovativní řešení. Jeho úspěch na trhu přinesl Fordu značné finanční výhody a posílil postavení značky v segmentu dodávek.

Souhrn: Projekt Redcap

Projekt Redcap a jeho konečný produkt, Ford Transit MK1, jsou příklady toho, jak může mezinárodní spolupráce a inovativní přístupy přinést revoluci na automobilovém trhu. Díky společnému úsilí inženýrů z různých zemí vznikl model, který ve své třídě nastavil nové standardy. Ford Transit zůstává symbolem spolehlivosti a všestrannosti a těší se trvalé oblibě po celém světě. Pamatujte, že náhradní díly pro dodávky najdete v našem internetovém obchodě.
 
Uveďte klíčové slovo
Pokročilé vyhledávání
Transit Center in Europe