Your browser does not support JavaScript!


Europa vs USA

Evropa se Spojenými státy je odlišná geografická, politická, historická nebo dokonce i kultura. Přístup ke svobodě, právo na zbraně a samozřejmě i motorizaci je zcela jiný! Zatímco Evropa přijala další nařízení o emisích výfukových plynů, USA rozvíjí trh s velkými benzinovými motory. Zatímco Evropa volá užitková vozidla s dodávkami, USA používají termín "trucks".






Zatímco Evropa od šedesátých let dominovala Transit Fords, ve Spojených státech vládl Ford E-Series (Ecoline), který konkuroval Chevrolet Corvair van. Tranzit v Evropě se vyvíjel velmi rychle a ovládal nové trhy. V roce 2014 Ford ve Spojených státech poskytl oficiální informace o nahrazení Ford E (také nazývaného Club Wagon) - Ford Transit, který má své kořeny v Evropě. Byl to zajímavý krok, protože Ecoline po dobu 35 let byl nejprodávanějším modelem v segmentu "plnohodnotných van" v USA. Zlepšení vozidel jinými obavami však přinutilo společnost Ford, aby se vydal k velké evropské tradici. První oficiální informace o rozdílech v těchto vozidlech byly zajímavé. Ford Transit s 3,5-litrovým motorem EcoBoost® byl o 42% ekonomičtější než poslední model Ecoline. To bylo naznačeno účinností motoru a také úsporami spotřeby paliva. Navíc největší tranzit měl 75% větší zatížení než největší Ford Ecoline. Neexistoval žádný rozdíl ve vnějším vzhledu - řada Ford E se týkala starších, úhlových modelů. Na druhou stranu Ford Transit již dosahuje moderního designu a aerodynamického tvaru.





I přes to, že obě vozidla vyrábějí a prodávají vozidla pod stejným jménem, ​​mají určité rozdíly. Budeme se snažit je prezentovat na modelech z roku 2017/2018.


Ford Transit v USA


Rok 2018 se v USA prodává ve čtyřech variantách - Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Samozřejmě se tyto varianty objevují v různých variantách a verzích - nízkopodlažní, s třemi různými výškami, stropy, s různým počtem sedadel (od 8 do 15) atd.





Přepravní nákladní vozidlo Transit od roku 2018 je k dispozici se třemi různými motory: tradičním motorem Ti-VCT V6 s výkonem 275 koní (s točivým momentem 352,63 Nm) a motorem 3,5 L EcoBoost® V6 s maximálním točivým momentem třídy, na úrovni 542 Nm (a výkon asi 310 k). Třetí volbou je pětiválcový vznětový motor s přímým vstřikováním 3.2L I-5 Power Stroke® Turbo Diesel s výkonem 185 koní. Tyto jednotky jsou mnohem větší a silnější než motory používané na evropském trhu. To je způsobeno emisními normami (včetně Euro 6), ale i automobilovou kulturou kontinentu. Již před zavedením předpisů a omezení byly použity motory s nižším výkonem. Pro srovnání stojí za zmínku motory, které byly použity v poslední řadě Ecoline. Základní model byl vybaven motorem V8 o objemu 4,6 litru o výkonu 225 koní. Bylo také možné přejít na 5,4-litrovou jednotku V8 s výkonem 255 koní.





Bez ohledu na zvolenou verzi má americký transit šestistupňový automatický přenos převodovky SelectShift. Od roku 2018 budou následné verze amerického tranzitu (nejen pro přepravu osob) vybaveny kroky k nástupu. Jedná se o malou změnu, ale vidíte jasný trend, který se narodil ve sběrnicových verzích, a také jde o dodávkové vozy. Posledním rozdílem je použití technologie "Battery Guard". Jedná se o software, který se stará o úroveň nabití baterie. Při vypnutém motoru můžete nastavit různé režimy využití energie. Tato technologie v evropských modelech neexistuje, avšak tyto technologie mají řadu inovací v oblasti bezpečnosti a řízení.



FORD TRANSIT V EVROPĚ


Právní předpisy přinutily výrobce provádět četné změny ke snížení toxinů a výfukových plynů. To platí jak pro pohonné jednotky, tak i pro použité technologie - Smart Regenerative Charging, Acceleration Control a Auto-Start-Stop. Ale pojďme začít se srdcem, to je motor.





Nová turbodiesel 2.0 EcoBlue (hypertextový odkaz) nahradila jednotku Duratorq 2.2 TDCi. V současné době je k dispozici ve třech různých variantách: 105, 130 a 170 koní. Průměrná spotřeba paliva při použití tohoto typu jednotek je 6,7 l / 100 km. Zde vidíte jasný rozdíl od jednotek na americkém trhu - jak z hlediska objemu válců, tak z hlediska ekologie, ekonomiky, nebo dokonce z moci. Pro motory Duratorq však EcoBlue poskytuje větší výkon, vyšší točivý moment a nižší spotřebu paliva. Nadšenci motorových motorů budou muset uniknout chutí (nebo přinést vozidlo z USA). Motor je doplněn 6stupňovou převodovkou SelectShift - stejně jako u amerických modelů.
Vnější vzhled na obou trzích byl sjednocen. Na přední straně vozidla je charakteristický gril. Na druhou stranu záležitosti zrcadel, schodů, dodatečných světel nebo typů dveří závisí na individuálních očekáváních kupujícího. Ford Transit je jeden dodávkový vůz s neomezeným počtem možností. Tyto úpravy jsou však na obou trzích velmi podobné, ne-li totožné.


Jako zvědavost stojí za zmínku, že evropský model je standardně vybaven systémem doplňování paliva Easy-Fuel bez tradičního palivového korku. Je zajímavé, že toto řešení ještě není v USA.





Díky použití technologie Smart Regenerative Charging se baterie nabíjí pouze v případě potřeby. Tím se eliminuje možnost opětovného nabití nabité baterie a zbytečné ztráty paliva. Funkce Auto-Start-Stop umožňuje snížit spotřebu paliva ve městě. Při zastavení na semaforu se vozidlo dostane do neutrální polohy. Tato technologie může automaticky vypnout motor při napájení světla, rádia a klimatizace. Chcete-li se přesunout, stačí stisknout spojku a systém začne znovu od začátku. Další výhodou je technologie Acceleration Control. Vozidlo analyzuje styl jízdy, stejně jako venkovní počasí, aby se nastavil tlak brzd nebo výkon přenášený na kola. Všechny tyto technologie jsou navrženy tak, aby zvyšovaly účinnost úspor paliva a nepřímý pozitivní dopad na životní prostředí. Zahrnují celé spektrum bezpečnostních technologií, které jsou věnovány samostatnému blogu.



EVROPSKÝ NEBO AMERICKÝ FORD TRANSIT - CO VÍCE?

Automobilové trendy a tendence (prosazované právními normami) jsou zcela odlišné. Evropa se zaměřuje na ekologii, rozvoj hybridních jednotek, zatímco Američané zůstávají věrní tradici velkých spalovacích motorů. Každé řešení má své výhody a nevýhody. Jedním z nich je spíše úspora a ekologie a další o revoluci a síle motoru. Do kterého kruhu patříš? Zveme vás k účasti na anketě Facebook! Výběr je jednoduchý. Volba je na tobě!


Věděli jste, že ... ?

Naše další blog články: